Bye bye Nieuw- Zeeland! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Joyce Schutteman - WaarBenJij.nu Bye bye Nieuw- Zeeland! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Joyce Schutteman - WaarBenJij.nu

Bye bye Nieuw- Zeeland!

Door: joyces85

Blijf op de hoogte en volg Joyce

11 December 2010 | Australië, Melbourne

Lieve mensen,

Gisteren hebben we afscheid moeten nemen van Nieuw- Zeeland. Was niet makkelijk, ik ga dat land missen! Maar we zijn goed en wel gearriveerd in Melbourne, Australie. Helaas ben ik ziek en heb ik alleen nog maar in bed gelegen sinds we hier zijn.. Hopelijk voel ik me morgen beter zodat ik samen met Myrt de stad kan verkennen (ze is er nu alleen op uit).
Het is een tijd geleden dat ik een reisverslag heb geplaatst. We hebben zoveel dingen gedaan in NZ dat ik eigenlijk niet eens de tijd heb gehad om een verslag te plaatsen. Ik ga proberen een kort verslag te geven van alles wat we nog gedaan hebben.
Franz Josef beklimmen was geweldig! Heel apart om op een gletsjer te staan. Het was zo hoog, maar ik had helemaal geen last van m'n hoogtevrees (misschien heeft die skydive dan toch geholpen :)). Ik ben helaas wel gevallen op de gletsjer waardoor ik daarna 2 dagen kreupel was, haha! Het weer was prachtig, dus het was helemaal niet koud, erg vreemd om het niet koud te hebben als je op ijs loopt...
Na Franz Josef zijn we naar Queenstown vertrokken. Een geweldig leuk plaatsje waar je heerlijk kan uitgaan, relaxen en op terrasjes kan hangen. We hebben daar echt een paar heerlijke dagen gehad! We hebben ook zoveel geluk gehad met het weer daar! Iedere dag strak blauwe lucht met een heerlijk zonnetje!
Na Queenstown hebben we 1 overnachting in Mount Cook gehad, eigenlijk te kort, want het was daar geweldig. Het uitzicht leek bijna fake. Het hostel was omringd door grote prachtige bergen waarvan de top in sneeuw bedolven was.
Vanuit Mount Cook zijn we naar Christchurch vertrokken. Myrt en ik hebben daar een auto gehuurd en zijn een paar dagen zelf gaan touren. We waren het zat om in de bus te zitten met een grote groep mensen. De eerste dag zijn we naar Akaroa gereden. Een prachtig plaatsje gelegen aan een groot meer in het zuiden van NZ. Ik wilde daar graag met dolfijnen zwemmen maar helaas was het weer te slecht..Om nog een poging te doen zijn we naar Kaikoura gereden. Kaikoura ligt ongeveer 3 uur rijden boven Christchurch, aan de oostkust. Helaas was het weer daar ook te slecht, dus ik heb niet met dolfijnen kunnen zwemmen! :( Maar ik zie het als een goede reden om een keer terug te keren naar NZ! Ondanks de tegenvaller hebben Myrt en ik ons prima vermaakt. Lekker uit eten geweest, spelletjes gespeeld en boeken gelezen. Het was erg leuk om samen een paar dagen rond te touren!
Na onze rit hebben we nog 2 dagen in Christchurch rond gehuppeld. Een leuke stad die je erg aan Engeland doet denken door de gebouwen.

Nog 7 dagen en dan vliegen we naar huis! Maar eerst nog Melbourne en Hong Kong ontdekken!

Bedankt voor alle lieve berichtjes tijdens de trip!

Tot snel!

  • 11 December 2010 - 09:05

    Martijn:

    Hey lieverd! Nog heel veel plezier de laatste week! De tijd is gevolgen maar ik ben blij dat ik je zaterdag weer een dikke knuffel kan geven!! Hoop dat jullie een goede terugreis hebben.

    Tot zaterdag!!!!!! kus broer

  • 12 December 2010 - 09:26

    Natascha:

    Wat een geweldig mooie foto's zeg!! Wat zal de tijd voorbij gevlogen zijn, of niet! Alvast een goede terugreis en hopelijk tot gauw!! Dikke kus van je nicht

  • 12 December 2010 - 18:31

    Roald En Chanthal:

    Nou lieve (schoon)zus...geniet nog maar mooi even van de laatste week...het lijkt wel voorbij gevlogen of niet dan? En dan lekker samen kerst vieren!
    Mooie foto's ook bij je laatste update. We love you en een knuffeltje van Sepp!
    X

  • 13 December 2010 - 21:46

    Tante Toos:

    Dag lieve Joyce.
    Ik kan me voorstellen dat je nog een keer terug wil als ik zie wat je allemaal beleefd heb.
    Toch kan ik mij ook voorstellen dat je met de kerst graag weer bij je familie bent.
    Ik wens jou een heel goede terugreis en hoop je dan snel eens te zien.
    Groetjes en xxx van Tante Toos en Ome Jan

  • 15 December 2010 - 10:34

    Jo:

    WAUW wat bijzonder, mooi, stoer, relaxed! <3

  • 17 December 2010 - 13:55

    Tante Dirkje:

    hoi lievie

    ik denk dat je al bijna onderweg bent naar huis zal niet meevallen afscheid te nemen van zoveel moois.
    maar hier is het ook weer gezellig
    wens jullie een goede terugreis en zie je gauw weer.
    groetjes en dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Let's go go gooooooo!

Recente Reisverslagen:

22 December 2010

Home sweet home!

11 December 2010

Bye bye Nieuw- Zeeland!

27 November 2010

Onbeschrijfelijk!

19 November 2010

Jumping out of a plane! Whaah!

11 November 2010

Hello Nieuw- Zeeland
Joyce

Hallo lieve mensen! Nog een paar dagen en dan gaat onze reis beginnen! 20 september vertrekken Myrthe en ik voor 3 maanden naar Australie, Nieuw-Zeeland, Fiji en Hong Kong! Volg onze spannende reisverhalen via deze site :). Bye bye! Joyce

Actief sinds 06 Sept. 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 16632

Voorgaande reizen:

20 September 2010 - 18 December 2010

Let's go go gooooooo!

Landen bezocht: