Onbeschrijfelijk! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Joyce Schutteman - WaarBenJij.nu Onbeschrijfelijk! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Joyce Schutteman - WaarBenJij.nu

Onbeschrijfelijk!

Door: joyces85

Blijf op de hoogte en volg Joyce

27 November 2010 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Lieve mensen,

Onbeschrijfelijk is de titel van dit verslag...puur omdat ik niet kan beschrijven hoe geweldig mooi dit land is..het is werkelijk adembenemend! Het landschap is zooo prachtig..de bergen, de stranden, de natuur en alles wat daar tussen en omheen ligt. Ik probeer er constant foto's van te maken, maar sommige dingen zijn zo moeilijk vast te leggen op camera, je moet het eigenlijk met eigen ogen zien. Ik ben een beetje verliefd geworden op NZ. Vind het jammer dat ik maar 4 weken hier kan besteden. Ik zou hier graag een half jaar of nog langer rondreizen om echt alles te zien en ook de tijd te hebben om dingen goed in je op te nemen. Nu zijn we soms te kort op een plek. Dus wie weet in de toekomst kom ik hier nog een keer terug..dat heb ik eigenlijk wel een beetje beloofd aan mezelf :D.

Ongeveer een week geleden zijn we aangekomen in Wellington (hoofdstad NZ) op het Zuidereiland. De boottocht (overtocht) was prachtig, het was schitterend weer en de omgeving is schitterend. Wellington is echt een leuke stad..leuk om te winkelen, gezellig om uit te gaan en de haven is een heerlijke plek om een boek te lezen of gewoon lekker te chillen en naar de joggende mensen te kijken. Het waait over het algemeen wel altijd in Wellington, dus het was een beetje fris, ondanks dat de zon constant scheen. Ze noemen de stad daarom ook wel Windy Welly. We zijn daar naar de bioscoop geweest, we hebben Mount Victoria beklommen (geweldig uitzicht!) en we zijn een avond wezen stappen met de mensen van de bus. We zijn lekker dronken geworden en hebben een leuke avond gehad!

Na Wellington zijn we richting Abel Tasman National Park vertrokken. Ook daar was het weer adembenmend mooi..we hadden stralend mooi weer en hebben een wandeling van 4 uur gemaakt, was super!

Gisteren waren we in Barrytown, je
kan het niet eens een town noemen want het bestaat uit ongeveer 1 straat (maar mensen gaan wel met de auto naar hun werk, haha). Het hostel waar we sliepen en de daarbij behorende pub is het enige wat er te beleven valt in het dorp. Omdat er niks te beleven valt organiseren ze verkleedavonden in de pub. Myrthe was verkleed als een pop (super!) en heeft de competitie gewonnen! :D

Vandaag zijn we gearriveerd in Franz Josef. Morgen gaan we hier een gletsjer beklimmen. We zullen er ongeveer 8 uur over doen, dus wordt een uitdaging! Het is grappig om hier te zijn en dingen te doen, wetende dat Chan (en sommige dingen Ro ook) heeft gedaan.

We reden vandaag door het stadje Greymouth, misschien hebben jullie het in NL ook gehoord, maar een aantal dagen geleden is er een explosie geweest in een mijn. Er zijn rond de 27 mensen overleden, maar nog niet iedereen is gevonden. Het was apart om vandaag in Greymouth te zijn. Er was een memorial vandaag, die wij niet gezien hebben hoor, maar daardoor was het erg rustig in de stad.. het is zaterdag, maar er waren bijna geen winkels open en er waren ook weinig mensen op straat te zien...het bizarre is dat wij maar vrij weinig mee krijgen van deze ramp. We kijken geen tv, en lezen bijna nooit een krant. Dus toen we vandaag in die stad waren, kwam het ineens toch wel dichtbij...

Ik ga proberen wat foto's te uploaden. Heb laatst wel wat oudere foto's geupload, dus even naar de oude verhalen terugklikken als je deze wilt bekijken!

Nog een paar weekjes en dan is dit mooie avontuur voorbij..maar dan zie ik jullie allemaal weer en daar heb ik heeeel veeeel zin in!

Liefs!





  • 27 November 2010 - 14:36

    Tante Dirkje:

    Hoi meissie

    superleuk heb je het en maar gevaarlijkdoen he knap dat je het toch maar doet nog maar niet denken aan hier want het is hier nat koud en soms wit nog veel plezier en genieten samen.

    groetjes en veel liefs van ons.

  • 27 November 2010 - 14:53

    Chan:

    Ik zei het je....het is er geweeeldig!!!

    Liefs!!!!

  • 27 November 2010 - 17:57

    Martijn:

    Hey lieverd!
    Weer een geweldig verhaal...ik wil ook!!!! Na jou en chan moet ik de trilogie maar volmaken..ik zal eens met Inge overleggen of ik er 3 mnd tussenuit kan......(yeah wright)

    ps. het ongeluk in de mijn was hier groot in het nieuws. bizar dat jij daar nu bent geweest.

  • 29 November 2010 - 16:34

    Wilma En Gert:

    Hoi Joyce, Leuk om weer een verhaal (belevenissen) te lezen vanuit NZ. Dat het een bijzonder mooi land is geloof ik wel want dat heb ik al meerdere keren gehoord. Het is geweldig voor je dat je dit allemaal live kunt zien en beleven maar we zijn wel blij dat je binnenkort weer in ons midden bent.
    Nog een paar weken, hier is vandaag de eerste sneeuw gevallen en vind op het moment dat ik dit schrijf de eerste marathon op natuurijs plaats. Ja, het is vroeg winter in Nederland en de komende week blijft het vriezen zowel overdag als 's nachts.
    Groetjes Joyce vanuit een koud en wit Gildehaus. Kus van je vader en Wilma.

  • 30 November 2010 - 22:03

    Jooooo:

    Oooooh verkleedpartijtjes <3 love it. Kussies aan jullie.

  • 09 December 2010 - 12:02

    Henriëtte En Frans:

    Hallo Joyce, wat een avonturen beleef je daar!
    Je kunt al beginnen met aftellen!
    Bereid je maar voor op het winterse weer hier in Nederland! BRRRRRRR!
    Tot gauw!
    Liefs van Henriëtte en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Let's go go gooooooo!

Recente Reisverslagen:

22 December 2010

Home sweet home!

11 December 2010

Bye bye Nieuw- Zeeland!

27 November 2010

Onbeschrijfelijk!

19 November 2010

Jumping out of a plane! Whaah!

11 November 2010

Hello Nieuw- Zeeland
Joyce

Hallo lieve mensen! Nog een paar dagen en dan gaat onze reis beginnen! 20 september vertrekken Myrthe en ik voor 3 maanden naar Australie, Nieuw-Zeeland, Fiji en Hong Kong! Volg onze spannende reisverhalen via deze site :). Bye bye! Joyce

Actief sinds 06 Sept. 2010
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 16632

Voorgaande reizen:

20 September 2010 - 18 December 2010

Let's go go gooooooo!

Landen bezocht: